Αγαπητοί φίλοι της Ανεμοπορίας και της αεροπορίας,
Όπως οι περισσότεροι γνωρίζετε η Ανεμολέσχη Αθηνών μέλος της ΕΛΑΟ είναι ένα από τα αρχαιότερα και πλέον δραστήρια αεραθλητικά σωματεία.
Η Ανεμολέσχη Αθηνών διατηρεί την κύρια δραστηριότητα της στο αεροδρόμιο Δεκελείας στο Τατόι. Από το 1960, έχουν εκπαιδευτεί και πετάξει στο σωματείο χιλιάδες χειριστές ανεμοπόροι και αεροπόροι από πολεμική και πολιτική αεροπορία με πανελλήνιες και διεθνείς επιδόσεις. Η πολεμική αεροπορία ήταν πάντα αρωγός στην Ανεμολέσχη και στον Αεραθλητισμό. Η πολεμική αεροπορία χρησιμοποιούσε εκπαιδευτικά ανεμόπτερα και τους πρώτους εκπαιδευτές της σε αυτά εκπαίδευσαν στελέχη της ΑΝΛΑ.
Δυστυχώς, μετά από χρόνια δραστηριότητας, υπήρξε αναστολή πτήσεων για τα ανεμόπτερα στο αεροδρόμιο. Ο λόγος, ότι δεν υπάρχει καθορισμένη περιοχή πτήσεων Ανεμοπτέρων, σύμφωνα με παρωχημένη αναφορά σε ΦΕΚ Β 548/2-05-2002 που δεν μας αφορά και δεν έχει εφαρμογή σε εμάς. Οι πτήσεις των ανεμοπτέρων, εκπαιδευτικές η αθλητικές, διεξάγονται πλέον με τη νομοθεσία EASA και όχι με εθνικό κανονισμό. Ευτυχώς, στο αεροδρόμιο δεν υπήρξε απαγόρευση σε αεροπλάνα ή ελικόπτερα και οι πτήσεις γίνονται κανονικά. Τα ανεμόπτερα πετούν κάτω από VFR συνθήκες με συνεχή ραδιοεπικοινωνία και νομοθεσία, όπως τα αεροπλάνα και τα ελικόπτερα. Τα ανεμόπτερα πετούσαν πάντα δυτικά, διαχωρισμένα, με δυτικό κύκλο κυκλοφορίας, τηρώντας ύψη, αποστάσεις και προϋποθέσεις θορύβου που προβλέπονται από τη νομοθεσία, χωρίς πρόβλημα στο παρελθόν. Παρόμοια οι πτήσεις αεροσκαφών ανατολικά. Δεν αναφέρθηκε ποτέ θέμα ασφάλειας της κυκλοφορίας από χειριστές ελικοπτέρων , αεροπλάνων, ανεμοπτέρων, ούτε περιστατικό που αφορά στην κυκλοφορία. Με τον τρόπο αυτό, εκπαιδεύτηκαν εκατοντάδες χειριστές με χιλιάδες ώρες πτήσεων, άριστο δείκτη ασφαλείας συγκρίσιμο με τις καλύτερες σχολές και οργανισμούς.
Το θέμα συζητήθηκε στη σύσκεψη της 19/5/20 στο ΓΕΑ όπου πήρε μέρος η ΕΛΑΟ. Η Ανεμολέσχη είχε ενημερώσει γραπτώς από την 4/5/20 την ΕΛΑΟ για το θέμα και ειδικώς για το ΦΕΚ 548 που δεν έχει εφαρμογή στην ΑΝΛΑ ώστε να το εκθέσει στη σύσκεψη. Δεν γνωρίζουμε αν οι θέσεις μας για το ΦΕΚ 548 (που δεν ισχύει και δεν έχει εφαρμογή σε εμάς με τους σχετικούς περιορισμούς) τέθηκαν, διότι το θέμα θα είχε λήξει αυτόματα. Έχουμε επίσημα ζητήσει τα πρακτικά της σύσκεψης 19/5/20 από την ΕΛΑΟ αλλά δεν έχουμε λάβει γραπτή απάντηση από 17/02/2021 μέχρι και σήμερα. Επιπλέον από ΕΛΑΟ καμία επιστολή δεν εστάλη προς το ΓΕΑ που να υποστηρίζει τη θέση μας παρά μόνο προώθησε δικές μας επιστολές προς την ΥΠΑ και ΠΑ.
Η κατάσταση είναι πολύ βλαπτική για το σύνολο της Ανεμοπορίας και το σωματείο ήδη έχει ανεπανόρθωτη ζημιά μετά από 60 και πλέον χρόνια παρουσίας στο χώρο. Χωρίς πτήσεις δεν μπορούν να συντηρηθούν, πτυχία, αεροσκάφη, ικανότητες και καταστρέφεται πλήρως ένας ολόκληρος αεραθλητικός κλάδος , δεδομένου ότι στην ΑΝΛΑ γίνεται το 90% του εκπαιδευτικού έργου της Ανεμοπορίας στην Ελλάδα, 60 και πλέον χρόνια. Δεν γνωρίζουμε τί εξυπηρετεί μια τέτοια απαγόρευση μετά από 60 και πλέον έτη, πτήσεων και συνεργασίας με την ΠΑ, ιδιαίτερα μάλιστα, όταν η αιτιολόγηση της είναι ανεπαρκής, εκτός νομικού πλαισίου και επιφέρει μόνο ζημιά.
Με αυτή την επιστολή, θέλουμε να ενημερώσουμε για τη δυσάρεστη κατάσταση που ισχύει στο Αεροδρόμιο Δεκελείας με καταστροφικά αποτελέσματα για την Ανεμολέσχη Αθηνών και την Ανεμοπορία στην Ελλάδα γενικά.
ΥΓ.
Με λύπη μας διαπιστώνουμε ότι εκτοξεύονται κακόβουλες λάσπες για το σωματείο και τα μέλη του για δήθεν αδιαφορία αλλά και fakes (ψέματα) για τη δραστηριότητα του σωματείου στο Τατόι, με sms, αναρτήσεις ή προφορικά, ευτυχώς μόνο από ελάχιστους κακόβουλους.
Η ΑΝΛΑ διαθέτει επίσημο mail ενημέρωσης και επικοινωνίας.
Για την Ανεμολέσχη Αθηνών,
Ο Πρόεδρος Μερκάτης Διονύσης
Ο Γενικός Γραμματέας Οικονομόπουλος Ιωάννης